مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دهکده سلامت روح اصلی گردشگری سلامت محسوب می‌شود، گفت: ایران نیازمند بیش از هزار دهکده سلامت است.

شهریار اسلامی تبار در حاشیه بازدید از غرفه مجموعه آوا گستر آینده در دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت در اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل با بیان اینکه مطالب بسیار مهمی در کنفرانس گردشگری سلامت در اردبیل مطرح شد، گفت: از جمله مهمترین این موضوعات که ما در این کنفرانس ارائه دادیم در خصوص اعتباربخشی برای مراکزی بود که می‌خواستند در حوزه گردشگری سلامت خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دهکده سلامت روح اصلی گردشگری سلامت محسوب می‌شود، افزود: در حقیقت جلوه اصلی گردشگری سلامت در دهکده‌های سلامت نهفته است.

اسلامی تبار با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که بایستی حداقل چهار مرکز در دهکده‌های سلامت باشند تا بتوانند خدمات مناسب ارائه دهند، تصریح کرد: اولین آن مربوط به حوزه تندرستی و سلامت است؛ چراکه اولین مرکزی که می‌تواند در این دهکده‌ها فعال باشد، بتواند هم در بحث گردشگری در طبیعت و خدمت‌رسانی در نظام سلامت کشور دارای اطلاعات به روز باشد.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو ادامه داد: دومین مرکز در دهکده‌های سلامت بایستی موضوع اقامت سبز باشد یعنی در حقیقت افرادی که می‌خواهند از خدمات دهکده‌های سلامت گردشگری استفاده کنند بایستی یک اقامت خوبی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: سومین مرکزی که در دهکده‌های سلامت باید فعال باشد بحث مهارت‌آموزی و تحصیل است، یعنی اگر افرادی که در این دهکده‌ها فعالیت می‌کنند اگر بلد هستند باید خوب یاد بگیرند.

اسلامی تبار افزود: چهارمین حوزه که حوزه بسیار مهمی است حوزه مربوط به مایس است یعنی بایستی در کنار هر نوع هم‌اندیشی، نمایشگاه خوب و مناسبی هم برگزار شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: این چهار حوزه می‌توانند یک دهکده سلامت را به وجود بیاورند که به هر گردشگر سلامتی ارائه خدمات نماید.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که در کشور ما که بیش از هزار شهر داریم، هم برای 85 میلیون جمعیت عزیزمان و هم برای مهمانانی که می‌خواهند عنوان گردشگر در نظام سلامت به کشور ما سفر کنند، به بیش از هزار دهکده سلامت نیاز داریم.

اسلامی تبار گفت: ما نیز در بخش حقوقی به عنوان قسمتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاضر هستیم در بحث مربوط به مقررات گردشگری سلامت، قانون‌گذاری گردشگری سلامت و هر نوع نظارت در این حوزه کمک کنیم تا کشور ما بتواند در سال 2019 حداقل دو برابر سال 2018 هم خدمت‌رسانی کند و هم درآمد مالی کسب کند.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های بسیار خوب گردشگری در کشور است، افزود: این استان در گردشگری سلامت هم بسیار خوب فعال است.

وی خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که دوستان ما در اردبیل تلاش می‌کنند تا گردشگری سلامت را در این استان فعال‌تر کنند.