نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح «گردشگری سلامت» در اصفهان معیشت جوانان رونق می گیرد و سلامت استان هم تقویت می شود.

زهرا شیخی نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:  با اجرای طرح «گردشگری سلامت» در اصفهان معیشت جوانان رونق می گیرد و سلامت استان هم تقویت می شود، زیرا ما در استانی زندگی می‌کنیم که دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است، در گوشه و کنار اصفهان به حدی جاذبه‌های فرهنگی گردشگری وجود دارد که ناخودآگاه توریست را به این شهر دعوت می‌کند و چه بهتر که از این موقعیت برای اصلاح قوانین بهره برداری کنیم.
شیخی اظهار کرد: برنامه های من براساس اصولی است که برای سبک زندگی صحیح مطرح کردیم، در ابتدا باید بررسی کنیم در چه مواردی قانون داریم، ولی در مرحله اجرا درست اجرایی نشده، در این موارد باید سریعا وارد عمل شویم که با اصلاحات اجرایی بتوانیم در اولویت این مسائل را حل کنیم.

او بیان کرد:   بیکاری جوانان در اصفهان  طبق آمار ۲ درصد بیشتر از متوسط سطح کشوری است پس نیاز داریم اشتغالی برای آن‌ها فراهم کنیم، و از طرفی با توجه به اینکه اصفهان دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله ظرفیت گردشگری سلامت است ،می توانیم با به کارگیری و اشتغال جوانان در این حوزه هم توریست جذب کنیم و هم بحث سلامت این استان را تقویت کنیم، و اگر این الگو در اصفهان خوب جواب دهد در سطح کلان کشور می‌تواند تغییرات اساسی ایجاد کند و یک الگوی موفق شود.

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت، اوضاع کشور اورژانسی است گفت: اگر بحث آلاینده‌ها، آب زاینده رود و مشکلات آن حل نشود به صورت مستقیم بر روی جسم ، روان و سلامت مردم تاثیر می‌گذارد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که تا چه زمانی باید این اوضاع ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: کلیت طرح تحول سلامت شاید به ظاهر طرح خوبی آمد ولیکن زیرساخت‌های طرح تحول سلامت فراهم نبوده و بار مالی که این طرح به همراه داشت، باعث شده که در نهایت با شکست مواجه شود، قبل از مطرح کردن هر طرحی در ابتدا باید ببینیم این طرح تا چه حد عملیاتی و زیرساخت‌های آن فراهم است.

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر معتقدیم که هوای آلوده داریم پس نیاز به صنعت پاک داریم و صنعت پاکی بهتر از گردشگری وجود ندارد حال در کنار گردشگری، گردشگری سلامت را مطرح کنیم یعنی افرادی که ازکشورهای دیگر برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند در این طرح مشارکت دارند.