سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از قرار گرفتن یزد در بین سه استان برتر به لحاظ سرانه تخت بیمارستان یاد کرد و گفت:‌ 43 درصد خدمات تخصصی علوم پزشکی یزد به بیماران غیربومی و میهمان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر سیدمهدی هاشمی باجگانی، بعد از انتصابش به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، در اولین دیدار خود با خبرنگاران استان یزد، تقدم تزکیه بر تعلیم را از جمله اولویت‌های اجرایی خود در مدیریت علوم پزشکی یزد دانست و اظهار کرد‌: اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی باید علاوه بر آموزش علم در زمینه اخلاقیات و منش صحیح در ارائه خدمات به بیماران آموزش ببینند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به اهمیت موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: برنامه‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در اولویت دانشگاه قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ارتقاء سلامت سالمندان، افزایش میزان دسترسی مردم استان به خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت، در دسترس و ارزان قیمت و عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را از دیگر اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی بیان کرد.

دکتر هاشمی همچنین بهره‌گیری از منابع فیزیکی، مالی و ارتقاء فرهنگ سازمانی و کاهش بروکراسی اداری را از دیگر برنامه‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: حدود ۳۶۰ هزار مترمربع طرح عمرانی در این دانشگاه در سال‌های قبل شروع شده بود که ۱۲۰ هزار مترمربع آنها به نتیجه رسیده و تکمیل ۲۴۰ هزار مترمربع باقی مانده این طرح‌ها در دست انجام است.

وی با اشاره به غیربومی بودن ۴۳ درصد بیماران استان یزد افزود: بهداشت و درمان یزد به عنوان یک برند در منطقه معروف و مورد اعتماد است به ویژه ساکنان جنوب و جنوب شرق کشور برای درمان به یزد مراجعه می‌کنند که لازمه برنامه‌ها به نحوی انجام شود که این کیفیت حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یزد: براساس آمارها، روزانه بین دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان یزد بستری و حدود ۵۰۰ عمل جراحی در این مراکز انجام می شود که ۵۰ درصد این اعمال جراحی مربوط به بیماران غیربومی است.

دکتر هاشمی باجگانی با بیان این‌که به طور متوسط روزانه چهار هزار بیمار در استان به صورت سرپایی از خدمات درمان برخوردار می‌شوند که ۶۰ درصد آنها را نیز بیماران غیربومی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بیمار پذیر بودن استان یزد فرصت و تهدید توامان است و باید برای تبدیل تهدیدهای این بخش به فرصت بیش از پیش برنامه ریزی و تلاش شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر سرانه تخت در استان یزد بازای هر ۱۰۰۰ نفر، دو می‌باشد که این آمار در سطح شهر یزد بالاتر از دو است،‌ خاطرنشان کرد‌: استان یزد جز سه استان برتر در سرانه تخت در کشور است و به زودی با بهره برداری از بیمارستان اشکذر و طرح توسعه بیمارستان مهریز  این آمار افزایش خواهد یافت.

سرپرست علوم پزشکی یزد در پایان گفت:‌ حدود ۳۶۰ هزار مترمربع طرح عمرانی در این دانشگاه در سال‌های قبل شروع شده بود که ۱۲۰ هزار مترمربع آنها به نتیجه رسیده و تکمیل ۲۴۰ هزار مترمربع باقی مانده این طرح ها در دست انجام است.