افزایش خدمات، توسعه توریسم درمانی و حمایت از شرکت های تولید کننده دارو و تجیهزات پزشکی از اولویت های دانشگاه علوم پرشکی شیراز است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، استاندار فارس در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر تلاش برای بهبودی و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان مردم گفت: پزشکان نخبه‌های جامعه به شمار می‌روند و از آگاهی و اطلاعات کافی از مسایل جامعه برخوردار هستند.
عنایت اله رحیمی افزود:باید تلاش‌ها در ایجاد و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای خدمات باشد و ضرورت دارد از شرکت‌های تولید کننده دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با رعایت اصول استاندارد حمایت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت حدود ۳۶ هزار کارمند در این دانشگاه گفت: حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در هفده دانشکده زیر پوشش  این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، ۶۷ بیمارستان دولتی دانشگاهی، خصوصی، خیریه و غیردانشگاهی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۸۵۰ داروخانه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس است.
دکتر مهرزاد لطفی افزود: هزار خانه بهداشت و ۵۰۰ پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز روزانه مشغول ارایه خدمت، به حدود ۱۰۰ هزار بیمار و مراجعه کننده هستند. او با اشاره به اینکه از زمان راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه، سه هزار علاقه‌مند از ۴۲ کشور جهان داوطلب تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند،افزود: فعالیت‌های حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه و وجود مراکز تحقیقاتی این دانشگاه بر مبنای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است. واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهمن سال ۹۳ راه اندازی شده است. از حدود ۶۰ سال پیش، شهر شیراز، همواره به عنوان قطب گردشگری پزشکی جنوب ایران شناخته شده و هر ساله میزبان هزاران بیمار خارجی به ویژه از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بوده است.
دکتر لطفی با تاکید بر اهمیت دادن به موضوع توریسم درمانی افزود: با توجه به وجود توانمندی‌های قوی در استان، لازم است به موضوع توریسم درمانی بیشتر بپردازیم که با این توسعه، اشتغال زایی بسیاری هم فراهم می‌شود. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پزشکی شیراز در کشور و منطقه و حتی در دنیا خوشنام است گفت: مجموعه مراکز درمانی شیراز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، علاوه بر ارایه خدمت به هم استانی ها، به سایر استان‌های کشور به ویژه استان‌های جنوبی مانند بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، یزد و کرمان نیز خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارایه می‌دهند که لازم است مسوولان کشوری نگاه ویژه تری به این دانشگاه داشته باشند.