مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس وجه تمایز یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس با دوره‌های گذشته را امکان معرفی و حضور فعالین گردشگری سلامت و موزه‌های فارس در این دوره عنوان کرد.

مصیب امیری دوشنبه در نشست خبری گفت: معرفی ظرفیت‌های توریسم سلامت استان فارس و شهر شیراز در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در دستور کار قرار گرفته است و بر همین اساس آژانس ‌های گردشگری و فعالان بخش سلامت و مراکز درمانی استان نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: زمینه حضور آژانس‌های هواپیمایی، مسافرتی و فعالان گردشگری سلامت از کشورهای همجوار از جمله عمان در این نمایشگاه فراهم شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد: برای اولین بار در این دوره نمایشگاه پارس علاوه بر موزه‌های دولتی ،مجموعه داران بخش خصوصی نیز حضور خواهند داشت و به معرفی موزه‌های این استان اقدام میکنند و همچنین در این نمایشگاه مناطق آزاد، اتاق بازرگانی فارس و شهرداری شیراز نیز حضور دارند.

امیری اضافه کرد: یازدهمین نمایشگاه گردشگری سلامت از سه شنبه ۲۶ آذر تا ۲۹ آذر  ۹۸ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای عموم بازدیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز است.

او با بیان اینکه ۱۱۰ غرفه گردشگری و ۱۳۴ غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه دایر خواهد بود،گفت: سالن حافظ نمایشگاه بین‌المللی فارس و همچنین ۷۰۰ متر مربع از فضای محوطه که به سیاه چادر اختصاص یافته برای حوزه گردشگری خواهد بود و سالن سرو و نرگس نیز به نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی تعلق دارد.

امیری گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و تکمیل دهکده صنایع دستی استان فارس اختصاص پیدا کرده و این پروژه اکنون در حال طی کردن روند اجرایی است که هدف از ایجاد آن آموزش،اشتغالزایی، تولید، و بازاریابی محصولات صنایع دستی فارس خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص روند تکمیل شهر سلامت گفت: موافقت های اولیه ایجاد این مجموعه صادر شده اما به دلیل اینکه مالکین آن به دنبال شهرک سازی و آپارتمان سازی در این محل هستند مشکلاتی در صدور مجوزهای نهایی آن ایجاد شده است.

سمینارهای جانبی پارس یازدهم

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس در  این نشست خبری گفت: در کنار برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس سمینارهای تخصصی در حوزه بسته بندی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز برگزار می شود.

حیدرعلی زاهدیان نژاد افزود: پیش بینی هایی نیز برای معرفی مجتمع مهستان شیراز که محل فروش محصولات صنایع دستی استان فارس است و در سال جاری افتتاح شد در یازدهمین دوره نمایشگاه پارس انجام شده تا این ظرفیت عظیم بیشتر به مردم و گردشگران معرفی شود.

ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در راه هستند

وی گفت:دو نفر از ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی امروز وارد شیراز شدند اما مسوول اصلی این هیات خارجی بامداد سه‌شنبه با پرواز دوحه-شیراز وارد فرودگاه شهید دستغیب ‌می‌شود. ‌

‌وی اظهار داشت: این هیات خارجی برای بررسی روند پرونده ثبت جهانی شیراز به عنوان شهر صنایع دستی به شیراز سفر کرده و تا ۲۸ آذرماه در این شهر حضور دارد.

وی اضافه کرد: این هیات ارزیاب از مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه ای، واحدهای تولیدی صنایع دستی مستقر در شهرک صنعتی شیراز، و کارگاه های دیگر تولیدی این شهر و همچنین مجموعه‌های عرضه و فروش صنایع دستی شیراز بازدید می کند.

سید موید محسن نژاد،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس احتمال داد چند شرکت دیگر خارجی فعال در حوزه گردشگری در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس حضو ریابند اما قطعیت آن را به فردا موکول کرد.