مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: درآمد گردشگری سلامت ۷ تا ۱۰ هزار دلار است این در حالی است که آورده گردشگری زیارتی حدود ۱۰۰۰ دلار است.

“فریدون فعالی” امروز ششم مهرماه در دومین روز از هفته گردشگری، شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی نقش لوتوس پارسیان که در سال گذشته مجوز تاسیس شعبه کرمان آن را اخذ کرده، افتتاح کرد.

وی در این مراسم گفت: استان کرمان نیازمند است که شرکت های قوی و معتبر در حوزه خدمات گردشگری را برای سرمایه گذاری جذب کند.

فعالی از وجود ۱۳۷ دفتر خدمات گردشگری در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: قبل از شیوع کرونا تصمیم داشتیم که ۱۵ دفتر خدماتی که در استان فعال نیستند را لغو لوح کنیم و ۱۵ دفتر خدماتی قوی دیگر جایگزین آنها کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: متاسفانه اپیدمی کرونا تاثیر منفی بر حوزه گردشگری گذاشت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونق این صنعت باشیم.

وی گردشگری سلامت را یک پتاسیل بسیار خوب دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی استان، کرمان می تواند با برنامه ریزی در این حوزه قوی ورود پیدا کند.

فعالی افزود: درآمد گردشگری سلامت ۷ تا ۱۰ هزار دلار است این در حالی است که آورده گردشگری زیارتی حدود ۱۰۰۰ دلار است.

وی تاکید کرد: دفاتر خدماتی استان کرمان نباید فقط فرستنده مسافر باشند و این دفاتر باید شرایط حضور گردشگران به استان کرمان را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری نقش لوتوس پارسیان با هدف ارائه خدمات متمایز در زمینه گردشگری پا به عرصه این صنعت بزرگ گذاشته و این شرکت به ارائه خدمات مسافرتی VIP، ارائه خدمات گردشگری سلامت و  IPD، سرمایه گذاری در زمینه مرمت و احیا بناهای تاریخی با هدف ایجاد هتل های سنتی را انجام می دهد.