مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران، با بیان اینکه استان سمنان با رویکرد متفاوت نسبت به گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران حضور پیدا کرده عنوان کرد: ما امسال پنج برنامه اساسی داریم که در این نمایشگاه به آنها خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: اولین برنامه ما به فرصت های سرمایه گذاری استان سمنان می پردازد و با توجه به اینکه استان سمنان در کنار دو استان کردستان و سیستان و بلوچستان در محور توسعه گردشگری است و به خصوص در اینفوگرافی ها به صورت جدید معرفی می شود، سعی ما بر این شد تا فرصت های سرمایه گذاری را به خوبی و به صورت تخصصی به مردم ارائه کنیم. جمال اضافه کرد: فرصت های زیبای گردشگری به خصوص در نوروز ۹۹، شاخص های گردشگری شهرستان های استان را همکاران در حوزه گردشگری ارائه میدهند. او در ادامه گفت: قابلیت های گردشگری که استان سمنان از کویر تا جنگل دارد، سومین برنامه ای است که معرفی می‌کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان درباره برنامه چهارم این استان در نمایشگاه افزود: گردشگری سلامت را با رویکرد جدید در دستور کارمان داریم. ما بیمارستان‌هایی در سمنان داریم که بخش هتلینگ و وی آی پی  آنها را فعال کردیم و به گردشگران داخلی و خارجی با قیمت های مناسب ارائه می‌کنیم.
وی اظهار کرد: در کنار برنامه ها، یک شاخص برجسته که در این نمایشگاه پیوست کاری ماست، اولین فضای دیجیتال و گردشگری مجازی در کشور در قالب استان سمنان است که از سه ماه گذشته تدوین شده و با حضور وزیر گردشگری رونمایی خواهیم کرد. مهدی جمال گفت: در استان سمنان ۳۲ رشته صنایع دستی فعال هستند که هفت رشته خاص و برجسته در نمایشگاه گردشگری تهران حضور قوی دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان درباره امضای تفاهم نامه و برنامه های متفاوت این نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه برنامه خواهرخواندگی را با استان‌های مختلف به خصوص استان یزد خواهیم داشت و به عنوان دو استان کویری محورهای گردشگری خود را با هم مرتبط کنیم.