محمد بهشتی منفرد روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با سرکنسول ترکیه در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون ۱۷ بیمارستان و مرکز درمانی در مشهد ویژه گردشگری سلامت با امکانات و پزشکان مجرب دایر است.
وی ادامه داد: در حال حاضر گردشگران سلامت از کشورهای مختلف به ویژه عراق، بحرین و کویت به مشهد مقدس سفر می‌کنند و در جهت توسعه این صنعت گردشگری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
وی گفت: کشور ترکیه نیز یکی از قطب‌های گردشگری منطقه است و از توانایی‌ها و قابلیت‌های بسیار در این خصوص برخوردار است لذا با این کشور در حیطه گردشگری سلامت تبادل و تعامل اطلاعات خواهیم داشت.

بهشتی منفرد افزود: هم‌اکنون سطح روابط ایران و ترکیه از جایگاه خوبی برخوردار است اما در حوزه ورود گردشگر از ترکیه به مشهد و ایران باید رونق بیشتری صورت گیرد، چراکه اکنون سالانه ۲ هزار گردشگر ترک به مشهد سفر می‌کنند که در برابر آمار میلیونی ورودی گردشگران ایرانی به ترکیه رقم ناچیزی است.
وی که طی هفته‌ های اخیر مسوولیت نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور را بر عهده گرفته است ادامه داد: طی سه هفته اخیر دیدارهایی با سرکنسول‌های ترکمنستان، عراق، افغانستان و ترکیه با هدف گسترش روابط و توسعه همکاری‌ها با محوریت مشهد و خراسان رضوی داشته‌ام.

وی امروز با “فاتیح توپچو” سر کنسول جمهوری اسلامی ترکیه در مشهد دیدار کرد.

محمد بهشتی منفرد پیش از این به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای بنگلادش، اکراین، اتیوپی، مولداوی، جیبوتی و اریتره فعالیت داشته است و مسوولیت‌هایی همچون مدیر روابط عمومی، کتابخانه و تبلیغات وزارت امور خارجه، رییس سازمان مجامع بین‌المللی وزارت امور خارجه و معاون اجرایی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی این نهاد را در پرونده کاری خود دارد.