مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان در گردشگری سلامت گفت: این امر نیازمند تغییر نگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم و تعامل متقابل با دستگاه‌های مجری است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس هادی شه‌دوست شیرازی در دیدار نماینده مجلس عمان به بررسی راهکارهای تعامل بیشتر دو کشور در زمینه گردشگری سلامت پرداخت و اظهارداشت: حوزه سلامت یکی از مزیت‌های نسبی استان فارس در زمینه گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، گردشگری سلامت در اولویت‌ برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: کشور عمان از هدف‌های مدنظر استان فارس در گردشگری سلامت و درمان است که باید ساختار آن با تعامل طرفین اصلاح شود.

شه‌دوست گفت: استان فارس و شهر شیراز با پیشتازی در عمل‌های پیوند، چشم، پوست، مو و زیبایی یکی از مقاصد اصلی سفر کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس است که تسهیل در روند دسترسی بیماران و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی، اقامتی و رفاهی می‌تواند این حضور را دو چندان کند.

این مقام مسئول افزود: بهره‌گیری از اساتید خبره علم پزشکی و متخصصین از مزایای استان فارس و شیراز به شمار می‌رود که درمان‌پذیران بدان واقف هستند ولیکن استفاده از این امکانات و منابع فاخر علمی و پزشکی نیازمند تغییر نگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم و تعامل متقابل با دستگاه‌های مجری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز درمانی مناسب و متناسب با اولویت‌های خدمات گیرندگان از اهم موضوعات است.

شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه برخی افراد به‌صورت غیر رسمی و از مبادی غیراصولی و فنی نسبت به ارائه خدمات بعضاً نامناسب به گردشگران درمانی و سلامت اقدام می‌کنند، افزود: اقدام غیررسمی این‌گونه افراد قابل قبول نیست و افراد آموزش دیده بسیاری در این زمینه وجود دارد و باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: باید ارائه خدمات به گردشگران سلامت و درمان در چارچوب قانونی تعریف شده انجام شود تا در بروز مشکل بتوانیم برای رفع آن اقدام کنیم.

لزوم افزایش پرواز شیراز-مسقط

نماینده مجلس کشور عمان نیز با اشاره به آمادگی کشورش برای افزایش همکاری‌های دوطرفه در زمینه گردشگری سلامت، گفت: شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه گردشگری به راحتی می‌توانند در کشور عمان سرمایه‌گذاری کنند.

شیخ محمد البلوشی گفت: مردم کشور عمان به استان فارس و شهر شیراز نگاهی ویژه‌ و اعتماد خاصی دارند و به همین علت سفرهای درمانی خود را ترجیحاً به این استان انجام می‌دهند.

نماینده مجلس کشور عمان افزایش پروازهای شیراز-مسقط و بالعکس را لازم دانست و اضافه کرد: با تأسیس شرکت در شیراز، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف بویژه گردشگری در استان فارس ایجاد خواهد شد.