به گزارش ایلنا؛ جمشید تقی زاده (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در نشست مدیران این صندوق با استاندار تهران با اشاره به امضای قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و افزایش ۳۰ درصدی اعتبار این خدمت گفت: این صندوق همانطور که پیش از این اعلام شده بود، آمادگی دارد در صورت تخصیص زمین مناسب نسبت به ساخت یکی از مدرن ترین و کاربردی ترین دهکده های سلامت کشور در استان تهران اقدام کند.

وی افزود: در دهکده سلامت، امکانات و خدماتی چون آبدرمانی، درمانگاه تخصصی طب سالمندی، مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری، ایستگاه های سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی، استراحتگاه و .. وجود دارد که می توان بخش های رفاهی و فرشگاهی ویژه بازنشستگان را نیز به آن ها اضافه کرد.

تقی زاده یادآور شد: طرح هایی چون ساخت دهکده سلامت با هدف ارتقای کمی و کیفی سلامت بازنشستگان و تلاش برای افزایش شادابی و ارتباطات اجتماعی این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و ما در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با مهم دانستن بیمه درمان بازنشستگان اظهار داشت: تلاش مدیران و کارشناسان صندوق کاهش هزینه و تسهیل در امور بیمه ای و درمانی بازنشستگان با توجه به سن و شرایط خاص جسمانی است.

وی تصریح کرد: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی تلاش شده تا در کنار بعد کمی و با توجه به احصا نظرات کانون های بازنشستگی در استان ها مختلف، بعد کیفی و خدمات الکترونیک و حذف بروکراسی اداری گذشته را در دستور کار قرار دهد.

تقی زاده ادامه داد: بنابراین، علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات بیمه تکمیلی درمان، برنامه های جدیدی با شرکت بیمه گر در نظر گرفته شده است تا بازنشستگان از خدمات درمانی بهینه استفاده کنند.