به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر همدان از بیمارستان آتیه بازدید کردند؛ هدف از این بازدید شناسایی ظرفیت‌های بیمارستان آتیه در توسعه طرح توریسم سلامت و ورود بیماران کشورهای همجوار برای درمان به همدان بود.

در این مراسم مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان ظرفیت خوبی برای طرح توریسم سلامت دارند اظهار کرد: بیمارستان آتیه همدان در سال 75 و بیمارستان دکتر غرضی ملایر در سال 74 افتتاح شده‌ و در حال حاضر 300 تخت فعال در این دو بیمارستان وجود دارد.

اضافه شدن 50 تخت بیمارستانی

علیرضا صفری با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر 50 تخت بیمارستانی به این مجموعه اضافه شده است گفت: نسبت تعداد بیمه شده به تخت فعال نشان‌دهنده برخورداری از خدمات سازمان تامین اجتماعی و خدمات بهداشتی در کشور است که در این راستا گام برداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: با وجود 720 هزار بیمه‌ شده تامین اجتماعی در استان و 300 تخت فعال، همدان رتبه چهارم در برخورداری از امکانات درمانی در کشور را دارد و امیدواریم رتبه بالاتری نیز کسب شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره اینکه نهضت بیمارستان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی به سال 74 و 75 برمی‌گردد که در این سال‌ها دو بیمارستان در استان تاسیس و راه‌اندازی شد گفت: قبلاً از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات، بیمارستان‌های استان شرایط خوبی نداشتند اما نهضت بازسازی در سال‌های اخیر آغاز شد که خوشبختانه نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه از سال 92 نگاه ویژه‌ای به بخش درمان تامین اجتماعی شده است افزود: ورود آمبولانس‌ها و دستگاه‌های «سی ‌تی اسکن» و« ام آر آی» به مجموعه مدیریت درمان از اتفاقات مهم این سال‌ها بوده است.

آتیه جزو 14 بیمارستان دارای دستگاه MRI

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 14 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی دارای دستگاه «ام آر آی» هستند گفت: با وجود اینکه برخی از استان‌ها تعداد بیمه شده بیشتری دارند، اما هنوز دارای چنین تجهیزاتی نیستند.

وی با بیان اینکه عملکرد بخش «ام آر آی» بیمارستان آتیه همدان در کشور بسیار مطلوب است و ماهانه یک‌هزار و 100 بیمار را پذیرش کرده و رتبه پنجم را داراست افزود: بیمارستان آتیه در استان دومین مرکز دارای دستگاه «ام آر آی» است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر تجهیزات «های تک» و 14 آمبولانس جدید وارد مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان شده است خاطرنشان کرد: امروز تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی همدان از آمبولانس‌های استاندارد برخوردارند.

وی از راه‌اندازی رادیولوژی‌های دیجیتال در بیمارستان آتیه و غرضی ملایر، درمانگاه رزن و تویسرکان و پلی‌کلینیک همدان خبر داد و افزود: امسال یا سال بعد نیز مابقی مراکز درمانی تبدیل به سیستم دیجیتال خواهند شد.

صفری با اشاره به راه‌اندازی سیستم پکس خاطرنشان کرد: قبلا بازسازی فضای مراکز درمانی با بودجه‌های جاری انجام می‌شد که از سال 92 به بعد برنامه عملیاتی ارتقای هتلینگ بیمارستان افزوده شد.

وی با بیان اینکه تقریباً 80 درصد فضای بیمارستانی تامین اجتماعی استان بازسازی شده است گفت: در حوزه بازسازی اورژانس و ارتقای هتلینگ بیمارستانی، همدان پایلوت کشوری انتخاب شده است و واحد رختشورخانه بیمارستان آتیه نیز به صورت پایلوت کشوری بازسازی می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه همدان در ارائه خدمات پرستاری برتر کشوری شناخته شده است افزود: سال 89 رتبه دفتر پرستاری بیمارستان آتیه 48 بود که طی سال‌های اخیر به رتبه‌های 6، 5 و 4 رسیده و دو سال پیاپی نخست کشوری شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان غرضی ملایر چهارم کشوری انتخاب شده است خاطرنشان کرد: بیمارستان آتیه در استان از لحاظ تجهیزات و پزشکان نمونه و بیمارستان رفرانس شناخته می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه به منظور ارتقای گردشگری سلامت در کشور ابتدا هشت استان و 17 بیمارستان انتخاب شد که بیمارستان آتیه نیز جزو آنها بود گفت: اکثر بیمارستان‌های انتخاب شده از استان‌های مرزی بودند که می‌توانستند خدمات به موقعی را به بیماران خارج از کشور ارائه دهند.

آتیه همدان نخستین بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت

وی از دریافت مجوز گردشگری سلامت توسط بیمارستان آتیه همدان از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: آتیه نخستین بیمارستانی است که مجوز گردشگری سلامت را در کشور دریافت کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه لازمه اجرای طرح گردشگری سلامت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است گفت: امسال اتاق عمل بیمارستان آتیه نیز به طور کامل بازسازی خواهد شد و تجهیزات این بخش در حد استاندارد و مطلوب خواهد بود که این اقدامات در راستای فراهم کردن زیرساخت‌هاست.

جراحی قلب به بیمارستان آتیه اضافه می‌شود

وی با اشاره به اینکه پیگیر حضور و فعالیت دکتر صفی آرین جراح قلب در بیمارستان آتیه و یا غرضی ملایر هستیم افزود: در حال حاضر 11 دندانپزشک وارد مجموعه مدیریت درمان شده‌اند که از سال 91 تا 93 تعداد آنها اندک بود.

وی از فعال کردن کلینیک دندان‌پزشکی در فضایی بیرون از بیمارستان آتیه همدان خبر داد و گفت: امیدواریم تعداد خدمات دندانپزشکی را ارتقا دهیم تا تعداد ویزیت‌ شدگان افزایش یابد.