معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده پکیج گردشگری سلامت با هدف کشورهای عربی و کشورهای حوزه قفقاز توسط دفاتر دارای مجوز گردشگری سلامت در اردبیل تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صغری فرشی پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس و اعضای هیئت رئیسه نظام پزشکی استان اردبیل در راستای توسعه و ساماندهی گردشگری سلامت در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 10 دفتر دارای مجوز گردشگری سلامت راه‌اندازی شده و پرونده 5 مورد نیز برای اقدام به صدور مجوز گردشگری سلامت تکمیل شده است.

او افزود: گردشگری سلامت دو حوزه درمان و تندرستی را شامل می‌شود که خوشبختانه در استان وجود پزشکان حاذق، طبیعت چهارفصل و خدمات ارزان سبب شده که اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری سلامت محسوب شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل بیان کرد: مرز بیله‌سوار مغان به عنوان دروازه قفقاز با تردد سالانه یک میلیون و 540 هزار مسافر امتیازی مهم در حوزه گردشگری سلامت برای استان به شمار می‌رود.

فرشی با تاکید بر هماهنگی و هم‌اندیشی در راستای رونق گردشگری سلامت گفت: در کنار گردشگران سلامت خارجی، گردشگران سلامت داخلی نیز با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در دوران پساکرونا گردشگری داخلی رونق بیشتری داشته باشد، مورد توجه ویژه است.

او با شاره به برنامه‌های همکاری برای رونق گردشگری سلامت تصریح کرد: در 3 حوزه تبلیغات و بازاریابی، آموزش و نظارت مشارکت لازم با حوزه درمان استان انجام می‌شود که در بخش آموزش، آموزش‌های عمومی گردشگری برای ذینفعان و فعالان حوزه گردشگری سلامت از طریق اداره کل و با مشارکت حوزه درمان انجام می‌شود و به این منظور از ظرفیت نگارخانه شاه اسماعیل صفوی و کارشناسان زبده گردشگری بهره‌مند خواهیم شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حوزه تبلیغات و بازاریابی، مشارکت حوزه درمان استان برای برگزاری تورهای اینفو بین‌المللی و ملی و حضور فعال این حوزه در نمایشگاه‌ها مورد انتظار است.

او از برنامه‌ریزی برای نظارت بر بحث ترنسفر و کیفیت خدمات درمانی به صورت مشارکتی با حوزه درمان خبر داد و گفت: با توجه به هدفگذاری رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو مقرر شد برای استفاده از ظرفیت کشورهای عضو در حوزه گردشگران ورودی سلامت برنامه‌ریزی شود.

فرشی آموزش راهنمایان تخصصی گردشگری سلامت از بین راهنمایان دارای مجوز رسمی را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ پیگیری مسائل مربوط به پزشکی آبدرمانی از دیگر موارد مد نظر است که در این راستا 9 پزشک آبدرمانی در ترکیه دوره تئوری دیده واز تیرماه پیگیری می‌شود تا دوره‌های عملی برای این پزشکان برگزار شده و فعالیت خود را در آبدرمانی‌های منتخب استان برای توسعه گردشگری سلامت آغاز کنند.

او اقدام برای ایجاد زیرساخت‌ها و تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای حوزه تندرستی و درمان در سطح استان را از برنامه‌های پیش رو با مشارکت حوزه درمان برشمرد و بیان کرد:‌ با توجه به چهارفصل بودن و قابلیت‌های اقلیمی و جغرافیایی و آب و هوایی استان اردبیل در صدد تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای گردشگری سلامت در بخش تندرستی هستیم و در این زمینه گام‌های موثر و مشارکتی برداشته خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به بررسی راه‌های مشارکت دفاتر دارای مجوز گردشگری سلامت با شرکت‌های تسهیلگر درمان اظهار کرد:‌ براساس هدفگذاری‌های انجام شده پکیج گردشگری سلامت با هدف کشورهای عربی و کشورهای حوزه قفقاز توسط دفاتر دارای مجوز گردشگری سلامت در اردبیل تدوین خواهد شد.

فرشی از پیگیری رونق گردشگری سلامت با برگزاری جلسات مختلف خبر داد و افزود: جلسه بعدی در راستای پیگیری موارد در این حوزه در بیله سوار با حضور دفاتر گردشگری سلامت برگزار خواهد شد.