نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از همکاری مشترک دانشگاه وان و اداره میراث‌فرهنگی مراغه در راستای توسعه گردشگری سلامت خبر داد.

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، یعقوب طالبی ضمن اعلام این خبر، گفت: پیرامون برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وان ترکیه، جلسه‌ای به‌منظور توسعه گردشگری مابین استان وان ترکیه و آذربایجان شرقی در دانشگاه وان برگزار شد که همکاری مشترک و تبادل تجربیات و مطالعات در حوزه گردشگری سلامت مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، گفت: مراغه و وان سابقه زیست در یک حوزه جغرافیایی مشترک را تحت حکومت اورارتوییان دارند که همین امر سبب توسعه روابط در دوره‌های بعدی میان شمال غرب ایران و شرق ترکیه بوده است.

وی ادامه داد: تجربیات مناسبی در هر دو طرف برای توسعه گردشگری سلامت وجود دارد که با تبادل آن‌ها می‌توان شاهد رونق در این حوزه شد.

نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، آب‌های معدنی ارزشمند مراغه و آب‌وهوای دلپذیر آن را پتانسیل مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت دانست و گفت: مطالعات دانشگاه وان در حوزه گردشگری پزشکی و سلامت می‌تواند کمک مؤثری در رونق بخشی به جاذبه‌های گردشگری سلامت مراغه باشد.

دکتر ورحان رئیس دانشگاه وان نیز با ابراز خرسندی و استقبال از همکاری‌های مشترک، تأکید کرد: سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک دلیل محکمی برای توسعه گردشگری دو طرف است و می‌توان آینده روشنی در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی و وان متصور شد.