مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: گسترش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهت بسترسازی و پرورش کارآفرینان تخصصی و ترویج فرهنگ کارآفرینی از برنامه‌های مهم اداره کل است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان، عباس علیزاده  در مراسم افتتاح مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی و کافه کارآفرینی شرکت «ایده پردازان باربد کارو»، از فعالیت ۲۲ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و ۴ کافه کارآفرینی در استان گیلان خبر داد.

علیزاده با بیان این که گسترش نهادهای کارآفرینی در استان بسیار حائز اهمیت است افزود: کارآفرینی در حوزه سلامت نیز به عنوان یک نیاز اساسی و یک بازار بزرگ نقش مهمی در توسعه اقتصادی داشته و تاثیرات اقتصادی و مالی قابل توجهی نیز برای کشور و کارآفرینان ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم منجر به جذب گردشگران کشورهای همسایه و ارزآوری برای کشور می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان کارآفرینی را از عوامل مهم ایجاد اشتغال پایدار دانست و افزود: هریک از شهرستان‌های استان ظرفیت ایجاد نهادهای کارآفرینی را دارند.

علیزاده با اشاره به ظرفیت بالای گیلان در حوزه اشتغال و کارآفرینی گفت: گسترش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهت بسترسازی و پرورش کارآفرینان تخصصی و ترویج فرهنگ کارآفرینی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است.

وی تصریح کرد: این نهادهای تخصصی و علمی در خدمت سرمایه گذاران و کارآفرینان بوده و احتمال شکست سرمایه گذاران را با محاسبات علمی، تخصصی و در نظر گرفتن مزیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی کاهش می‌دهند.

علیزاده با تاکید بر تقویت نهادهای کارآفرینی از لحاظ کادر فنی و نیروی انسانی خاطرنشان کرد: این مراکز باید در راستای تخصصی‌تر کردن عملکرد و کاهش ریسک در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نسبت به برگزاری آموزش‌های تخصصی در امور مالیاتی، ثبت اسناد، مالکیت معنوی، مالکیت صنعتی، تجاری‌سازی، فن بازار، قوانین گمرکی برای سرمایه گذاران و واحدای تولیدی اقدام کنند.