سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت توریسم سلامت در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ بیمارستان در سراسر کشور پروانه پذیرش بیماران بین‌المللی را به دست آورده‌اند و در حدود ۸۰ مرکز درمانی دیگر کار غربالگری روی آنها جهت اعطای گواهینامه پذیرش بیماران بین‌المللی در حال انجام است.

او ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان پذیرش بیماران خارجی حدود ۱۵ درصد در بیمارستان‌های سراسر کشور افزایش داشته است و این مسئله به معنای ارزآوری از طریق صنعت گردشگری سلامت برای کشور است.

هاشم‌زاده تأکید کرد: حدود یک میلیارد دلار ارز از طریق گردشگری سلامت نصیب کشورمان شده است و خوشبختانه با راه‌اندازی شرکت‌های تسهیل‌گر، جلوی افراد واسطه و دلال تا حدی گرفته شده است و وزارت بهداشت در خصوص موضوع توریسم درمانی تفاهمنامه‌هایی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به امضا کرده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت یادآوری کرد: کشور‌های ترکیه و هند اقدامات خیلی خوبی در زمینه جذب گردشگری سلامت انجام داده است، اما ایران در زمینه جذب گردشگری سلامت رتبه چهلم دنیا را از آن خود کرده و این مسئله نشان دهنده آن است که باید اقدامات بهتری در زمینه گردشگری سلامت در کشور انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *