بازار گردشگری سلامت آمریکا تا سال 2026 حدود 12.9 میلیارد دلار را از سهم جهانی این بازار نصیب خود می کند.

به گزارش سلامت نامه به نقل از “منا اف ان“، پیشرفت در فناوری مراقبت سلامت و استانداردهای بالای مراقبت سلامت باعث جذب بیمارانی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به آمریکا می شود.

این بیماران برای مسائل مراقبت سلامت پیچیده از قبیل بیماریهای قلبی عروقی و سرطان، آمریکا را به عنوان مقصد درمان بیماری خود انتخاب می کنند.

بازار گردشگری سلامت آمریکا در حالی عنوان یکی از بازارهای پیشرو در این حوزه را با خود به یدک می کشد، که برخی گزارش های دیگر بیان می کنند که بیماران این کشور به دنبال مقاصد ارزان تری برای اهداف درمانی خود هستند.

برای مثال، تارنمای “مدیکال اکسپرس” در گزارشی با عنوان “گردشگران آمریکایی به دنبال مراقبت سلامت ارزان قمیت در خارج از این کشور” نوشت: هنگامی که “ورونیکا مریل” تصمیم به انجام عمل جراحی معده با هدف کاهش وزن گرفت، او دو گزینه داشت. پرداخت 12 هزار دلار در آمریکا و یا پرداخت چهار هزار دلار در مکزیک.

او چمدان خود را بست. بیمه او تنها در صورتی که او دچار چاقی مفرط بود و از بیماریهای دیابت و فشار خون رنج می کشید، هزینه های او را پوشش می داد.

بازار گردشگری سلامت 20 میلیون نفری

این شرایط شامل حال او که 50 سال داشت نمی شد و قصد داشت وزن 95 کیلوگرمی خود را با هدف پرهیز از ابتلا به شرایط پزشکی نامناسب کاهش دهد.

او که راننده اتوبوس مدرسه در منطقه روستایی “آریزونا” است و از نظام سلامت آمریکا که یکی از گران ترین موارد در جهان است به شدت انتقاد دارد، بیان کرد: بسیار ناراحت کننده است که برای انجام این فرایند باید به کشور دیگری بروم.

از دیگر سفرهایی که با هدف گردشگری سلامت به مکزیک انجام می شود، می توان به مواردی برای درمان بیماریهای قلبی عروقی، سرطان، ارتوپدی، باروری، و همچنین خرید دارو اشاره کرد.

بر اساس گزارش بیماران بدون مرز، سالانه حدود 20 میلیون گردشگر سلامت در سراسر جهان در جستجوی درمان هستند. حدود یک میلیون و 900 هزار نفر از این بیماران آمریکایی هستند.

مکزیک و کلمبیا، که بسیاری از آمریکایی ها با آنها در مقایسه با مراقبت سلامت به قاچاق مواد مخدر می پردازند، از جمله مقاصد اصلی آمریکایی ها هستند. کاستاریکا و جمهوری دامینیکن نیز از دیگر مقاصد گردشگری آمریکایی ها محسوب می شود.

بازار گردشگری سلامت از جمله حوزه هایی است که کشورهای مختلف توجه خاصی به آن دارند و چشم انداز اقتصادی خاصی برای آن تعریف کرده اند.