رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد نبودن بیمارستان برند و مطرح جهانی در فارس، یک کمبود جدی در گردشگری سلامت است و ارائه خدمات VIP در بیمارستان ها و حضور کارکنان مسلط به زبان های خارجی، احداث هتل بیمارستان برای همراهان بیمار و … در توسعه گردشگری سلامت نقش ارزنده ای دارد.

«سهراب شرفی» در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر جایگاه گردشگری پزشکی در جهان، گفت: به جرات می توان گردشگری پزشکی را در شمار پردرآمدترین صنایع خدماتی در جهان قرار داد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس افزود: گردشگری پزشکی در حوزه اشتغال زایی نیز پیامدهای مطلوبی دارد و ورود 2 گردشگر پزشکی می تواند، یک فرصت شغلی فراهم کند.

وی با تاکید بر ظرفیت و توانایی مطلوب پزشکی در فارس، اظهار کرد: امکانات پزشکی و وجود پزشکان متخصص و توانمند در استان فارس، موجب تمایل ورود گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آسیا می شود.

شرفی تصریح کرد: با وجود این توان و ظرفیت در استان، نباید از گردشگری سلامت غافل شویم و لازم است تا از آن به عنوان یک چرخه پایدار اقتصادی کارآمد بهره بگیریم.

وی با اشاره به ارتقاء سطح خدمات درمانی در بیمارستان ها، گفت: ارائه خدمات   VIP در بیمارستان ها و حضور کارکنان مسلط به زبان های خارجی، احداث هتل بیمارستان برای همراهان بیمار و … در توسعه گردشگری سلامت نقش ارزنده ای دارد.

شرفی تصریح کرد: نبودن بیمارستان برند و مطرح جهانی در فارس، یک کمبود جدی در گردشگری سلامت است و لازم است تا با حضور سرمایه گذاران در حوزه گردشگری سلامت در استان در این صنعت موثر پیشرفت کنیم و اتاق بازرگانی فارس آماده همکاری با این سرمایه گذاران است.