سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیر انتشار ویروس کرونا در گردشگری سلامت دنیا، اظهار کرد: آمار بیمارانی که از کشور‌های شرق آسیا جهت انجام درمان و دریافت خدمات بهداشتی به کشورمان می‌آمدند بسیار پایین بود و از این جهت ویروس کرونا تأثیر زیادی بر گردشگری سلامت کشورمان نداشته است، اما به طور کلی انتشار این ویروس رفت و آمد‌های بین‌المللی را به ویژه از مناطق شرق آسیا و کشور چین در دنیا محدود کرده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت ادامه داد: به دلیل بروز بیماری کرونای جدید تعداد پرواز‌های بین‌المللی کاهش پیدا کرده است و همین مسئله تأثیر منفی بر اقتصاد کشور‌ها به ویژه گردشگری سلامت خواهد گذاشت.

هاشم زاده بیان کرد: خوشبختانه در ۹ ماهه اول سال تعداد ۹۲ هزار بیمار بین‌المللی به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود مراجعه کرده‌اند و بر اساس پیش‌بینی‌ها برای اولین بار تا پایان سال جاری تعداد ۱۰۰ هزار نفر به بیمارستان‌ها مراجعه خواهند کرد.

او گفت: هر گردشگر سلامت که به بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود مراجعه می‌کند بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌کند و به همین دلیل امروزه کشور‌های زیادی سعی کرده‌اند تا در این حوزه برنامه‌ریزی بلند مدت و دقیقی داشته باشند. او یادآوری کرد: خوشبختانه آمار جذب گردشگران سلامت در کشورمان هر روز در حال افزایش است.