رئیس جمهور ترکیه با اشاره به موفقیت کشور در مبارزه با کرونا گفت که در بخش گردشگری سلامت یک جهش بزرگ را تجربه می‌کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه «بیمارستان فوریت‌های پزشکی پروفسور مراد دیلمنر» در منطقه یشیل‌کوی استانبول گفت: در بخش گردشگری سلامت یک جهش بزرگ را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به بازسازی و تجهیز زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در کشور گفت: در حالی تعداد زیادی از کشورهای جهان با ایجاد بیمارستان‌های موقتی و پیش ساخته در صدد مقابله با مشکلات هستند که ما با ساخت بیمارستان‌های دائمی در بازه زمانی کوتاه موفق به حل این مشکلات شدیم.

اردوغان همچنین افزود: ساخت بیمارستان فوریت‌های پزشکی پروفسور مراد دیلمنر یشیل‌کوی استانبول که در کمتر از دو ماه به بهره‌برداری رسید٬ الگویی نمونه است. ترکیه با زیرساخت‌های بهداشتی و سیستم عمومی بیمه درمانی خوب در طول مبارزه با کرونا توجه‌ها را به سوی خود جلب کرد.

وی تصریح کرد: با بیش از 1 میلیون 100 هزار کادر درمانی آماده خدمت رسانی به ملت عزیزمان هستیم. ترکیه با یازده بیمارستان شهر، هم در زمینه ساخت و بهره برداری و هم کیفیت ارائه خدمات به یک الگوی جهانی تبدیل شده است.

اردوغان گفت که فاصله نزدیک و دسترسی آسان به فرودگاه از مزایای این بیمارستان است که در بخش گردشگری سلامت حائز اهمیت بسیار است.