معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان چشمه آب گرم شهرستان دلفان را ظرفیتی خوب برای توسعه گردشگری سلامت عنوان کرد.

اسکندر فلاحوند امروز بیستم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کثرت و تنوع جاذبه‌های گردشگری در لرستان، اظهار کرد: وجود تالاب‌های پلدختر و به‌ویژه چشمه‌های آب گرم مانند چشمه‌های آب گرم شهرستان دلفان فرصتی خوبی برای توسعه گردشگری سلامت و توریسم درمانی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: چشمه‌های آب گرم همواره دمای بین ۵۰ تا ۶۰ درجه دارند و می‌توانند به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری سلامت محور استان، مورد توجه و استقبال گسترده‌ای قرار گیرند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: استان دارای تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شماری است که در این حوزه با نگاه اختصاصی به هرکدام از این جاذبه‌ها، توجه به فاکتورهای بازار هدف، توسعه زیرساخت‌های رفاهی- تفریحی و جذب سرمایه‌گذار می‌توان، درآمدزایی موفق و هدفمندی برای استان رقم زد.

فلاحوند بیان کرد: لرستان با ۷۰ درصد پوشش جنگلی و رشته‌کوه‌های مختلف و همچنین حدود ۶۰ آبشار زیبا و منحصربه‌فرد که ۷ مورد آن‌ها آبشار دائمی هستند به‌عنوان سرزمین چشمه‌ها و آبشارها در کشورمان معروف است.

وی از دریاچه گهر دورود نیز به‌عنوان یکی از برندهای بی‌بدیل گردش پذیر در کشور یاد کرد و افزود: در صورت شکست قطعی کرونا گردشگران می‌توانند از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه از این دریاچه زیبا در دل ارتفاعات اشترانکوه لرستان دیدن کنند.

گفتنی است چشمه آب گرم دلفان که به شماره ۲۶۰ در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده در روستای میربگ بخش کاکاوند واقع شده است.