افزایش سهم درآمدهای گردشگری سلامت در سراسر جهان به برنامه‌ای برای اغلب دولت‌ها تبدیل شده و تلاش می‌کنند با استفاده از پتانسیل‌های موجود درآمدهای بالاتری را برای اقتصاد خود ایجاد کنند؛ از این رو پرتغال نیز در این زمینه برنامه‌های جدیدی ارائه کرده است.

مسئولان کشور پرتغال در این زمینه اعلام کردند از ابتدای سال جاری برنامه‌ای را برای توسعه گردشگری سلامت کشور ارائه کرده‌اند تا با استفاده از آن علاوه بر رونق گردشگری عمومی زمینه‌ افزایش درآمدهای گردشگری سلامت را نیز در این منطقه ایجاد کرده باشند.

به گفته مسئولان و تهیه کنندگان این طرح، طبیعت کشور پرتغال به گونه‌ای است که می‌توان از آن استفاده بهینه کرد. تا جایی که می‌تواند سهم بالایی را در اقتصاد کشور به گردشگری در این طبیعت اختصاص داد. به عنوان مثال حوضچه‌های آبگرم طبیعی و همچنین سالن‌های تندرستی از جمله فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در این بخش است.

در این زمینه موسسات و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وارد میدان شدند و از سال گذشته تا  نیمه اول سال جاری مراکز تندرستی متعددی در این کشور افتتاح کردند که جدیدترین آن‌ها مجموعه سلامت Longevity Health and Wellness  است.

دکتر راب گرگوری، مدیرعامل این مجموعه می‌گوید: «سبک زندگی جدید مردم در سراسر جهان باعث شده تا زمینه گسترش مراکز تندرسی در سراسر وجود داشته باشند و کشورهایی که دارای پتانسیل‌های طبیعی هستند می‌توانند در این زمینه پیشگام باشند و سهم بالاتری را به خود اختصاص دهند.»

گرگوری در ادامه می‌افزاید: «متابولیسم، اختلال‌های هورمونی، افزایش وزن، کاهش چربی و انواع تست‌های سرطان از جمله خدماتی است که امروز از سوی متقاضیان زیادی درخواست می‌شود و فرصت سرمایه‌گذاری برای صاحبان سرمایه ایجاد کرده است. بنابراین توسعه مراکز تندرستی با توجه به این موارد در اولویت برنامه‌های دولت‌ها قرار گرفته است.»

گرگوری معتقدند است پرتغال نیز در این زمینه فرصت‌های قابل توجهی در اختیار دارد و علاوه بر امتیازات طبیعی، مراکز و موسسات مناسبی هم به خود دیده که قرار است براساس برنامه جدید دولت از آن‌ها استفاده بهینه داشته باشد.

وی درباره فعالیت مرکز تحت مدیریت خود نیز می‌گوید: «در این مرکز تازه تاسیس که درواقع یک هتل با ۷۰۰ اتاق، سالن‌های چند منظور، حوضچه‌های آبگرم، سونا و آزمایشگاه‌های مختلف با قابلیت‌های کلینیک تخصصی است که در آن‌ها انواع خدمات روان‌درمانی، کاهش استرس، دندان‌پزشکی، دیابت، آزمایشات ژنتیکی و انواع تست سرطان و برخی خدمات پوست و زیبایی ارائه می‌شود.»

دکتر گرگوری معتقد است استفاده از شیوه‌های نوین ارائه خدمات و استفاده از دستگاه‌های مدرن در بخش پاکسازی، تشخیص و غربالگری در زمینه سرطان می‌تواند به بهبود جایگاه مرکز یاد شده کمک شایان داشته و در آینده درآمدهای بالاتری را برای اقتصاد مجموعه به ارمغان آورد.

جنیفر رودریگز مدیر خانه‌داری این مرکز می‌گوید: «بهره‌گیری از دانش سنتی در این مرکز امتیازی است که می‌تواند منجر به رونق و افزایش تقاضای استفاده از خدمات در آینده نزدیک باشد، چون در این مرکز تمام تلاش بر این است که از شیوه‌های سنتی پرتغال برای ارائه خدمات بهداشتی و عمومی به میهمانان استفاده شود.»

رودریگز تاکید می‌کند، استفاده از قوانین فنگ شویی و همچنین هارمونی‌های رنگ‌آمیزی و صوتی یکی از دستورکارهای این مرکز است که به نوع خود به بهبود شرایط زیستی میهمانان کمک کرده و در نهایت می‌تواند اثرگذاری بالایی در روحیه آنها داشته باشد.

وی تصریح می‌کند تمامی رنگ آمیزی، تغذیه، موسیقی و همچنین تمرینات ورزشی مورد استفاده برای میهمانان متناسب با بررسی‌های اولیه آنها بوده و تمامی شیوه‌های طب سنتی در آنها دخیل است.